|
Nota |
Grunty |
Budynki, budowle |
Urządzenia techniczne i maszyny |
Środki transportu, pozostałe |
Rzeczowe aktywa trwałe w toku budowy |
Razem |
Wartość księgowa brutto 1 stycznia 2021 |
|
1.225,6 |
5.801,6 |
7.100,4 |
1.395,5 |
440,2 |
15.963,3 |
Nakłady inwestycyjne |
|
– |
– |
– |
33,7 |
559,5 |
593,2 |
Z rozliczenia rzeczowych aktywów trwałych w toku budowy |
|
31,3 |
307,7 |
271,1 |
122,1 |
(732,2) |
– |
Koszty finansowania zewnętrznego |
|
– |
– |
– |
– |
2,3 |
2,3 |
Leasing |
|
41,7 |
11,1 |
– |
106,9 |
– |
159,7 |
Zbycie |
|
(1,9) |
(12,9) |
(19,6) |
(11,3) |
(4,7) |
(50,4) |
Spisanie nakładów w związku z zaniechaniem inwestycji |
9.5 |
– |
– |
– |
– |
(1,5) |
(1,5) |
Pozostałe |
|
– |
0,4 |
(2,7) |
(1,8) |
(8,0) |
(12,1) |
Wartość księgowa brutto 31 grudnia 2021 |
|
1.296,7 |
6.107,9 |
7.349,2 |
1.645,1 |
255,6 |
16.654,5 |
Skumulowane umorzenie 1 stycznia 2021 |
|
92,6 |
2.362,1 |
3.183,4 |
709,9 |
– |
6.348,0 |
Amortyzacja |
|
38,8 |
223,1 |
319,2 |
189,6 |
– |
770,7 |
Leasing |
|
(3,6) |
(1,1) |
– |
(43,9) |
– |
(48,6) |
Zbycie |
|
(1,7) |
(9,5) |
(17,8) |
(7,7) |
– |
(36,7) |
Pozostałe |
|
– |
– |
0,1 |
1,1 |
– |
1,2 |
Skumulowane umorzenie 31 grudnia 2021 |
|
126,1 |
2.574,6 |
3.484,9 |
849,0 |
– |
7.034,6 |
Odpisy aktualizujące z tytułu utraty wartości 1 stycznia 2021 |
|
27,4 |
100,9 |
12,1 |
6,9 |
1,1 |
148,4 |
Utworzenie |
9.4 |
10,9 |
81,0 |
21,5 |
– |
17,6 |
131,0 |
Wykorzystanie/Rozwiązanie |
|
– |
(1,3) |
(1,0) |
(0,3) |
(0,4) |
(3,0) |
Odpisy aktualizujące z tytułu utraty wartości 31 grudnia 2021 |
|
38,3 |
180,6 |
32,6 |
6,6 |
18,3 |
276,4 |
Wartość księgowa netto 31 grudnia 2021 |
|
1.132,3 |
3.352,7 |
3.831,7 |
789,5 |
237,3 |
9.343,5 |
(1) Nakłady inwestycyjne związane były głównie z rozbudową sieci stacji paliw (190,2 mln zł), nabyciem taboru kolejowego (80,3 mln zł), zakupem katalizatorów (70,7 mln zł,) a także zakup części zamiennych (33,2 mln zł), realizacją projektu Hydrokrakingowej Bloku Olejowego (HBO) (23,4 mln zł), budową nalewaka kolejowego (12,5 mln zł), budową i modernizacją Terminala Paliw (16,8 mln zł, przeprojektowaniem instalacji Clausa (odzysku siarki) (13,8 mln zł) oraz projektem rozbudowy pojemności magazynowych i mocy nalewczych LPG (9,6 mln zł).
(2) W tym: nowe umowy leasingu, przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych, utworzone aktywo z tytułu likwidacji (patrz nota 10.1.3.).
(3) Dotyczy spisania nakładów w związku z zaniechaniem inwestycji na stacjach paliw.
(4) W tym: przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych (patrz nota nocie 10.1.3.).
(5) W tym odpis na aktywa objęte środkami zaradczymi (127,0 mln zł) oraz odpis z tytułu utraty wartości sieci stacji paliw (3,6 mln zł).
|
Nota |
Grunty |
Budynki, budowle |
Urządzenia techniczne i maszyny |
Środki transportu, pozostałe |
Rzeczowe aktywa trwałe w toku budowy |
Razem |
Wartość księgowa brutto 1 stycznia 2020 |
|
1.180,1 |
5.690,2 |
6.982,5 |
1.231,8 |
349,8 |
15.434,4 |
Nakłady inwestycyjne |
|
– |
– |
– |
21,7 |
403,6 |
425,3 |
Z rozliczenia rzeczowych aktywów trwałych w toku budowy |
|
10,5 |
86,9 |
134,6 |
79,0 |
(311,0) |
– |
Koszty finansowania zewnętrznego |
|
– |
– |
– |
– |
6,1 |
6,1 |
Leasing |
|
40,2 |
28,4 |
– |
80,0 |
(0,4) |
148,2 |
Zbycie |
|
(5,2) |
(4,1) |
(15,4) |
(13,0) |
(0,2) |
(37,9) |
Spisanie nakładów w związku z zaniechaniem inwestycji |
9.5 |
– |
– |
– |
– |
(1,0) |
(1,0) |
Pozostałe |
|
– |
0,2 |
(1,3) |
(4,0) |
(6,7) |
(11,8) |
Wartość księgowa brutto 31 grudnia 2020 |
|
1.225,6 |
5.801,6 |
7.100,4 |
1.395,5 |
440,2 |
15.963,3 |
Skumulowane umorzenie 1 stycznia 2020 |
|
55,9 |
2.148,7 |
2.875,0 |
577,3 |
– |
5.656,9 |
Amortyzacja |
|
37,2 |
215,5 |
321,0 |
179,7 |
– |
753,4 |
Leasing |
|
– |
(0,3) |
– |
(37,8) |
– |
(38,1) |
Zbycie |
|
(0,5) |
(2,1) |
(13,3) |
(10,8) |
– |
(26,7) |
Pozostałe |
|
– |
0,3 |
0,7 |
1,5 |
– |
2,5 |
Skumulowane umorzenie 31 grudnia 2020 |
|
92,6 |
2.362,1 |
3.183,4 |
709,9 |
– |
6.348,0 |
Odpisy aktualizujące z tytułu utraty wartości 1 stycznia 2020 |
|
19,8 |
99,3 |
12,0 |
6,9 |
1,1 |
139,1 |
Utworzenie |
9.5 |
7,6 |
1,7 |
0,6 |
0,1 |
– |
10,0 |
Wykorzystanie/Rozwiązanie |
|
– |
(0,1) |
(0,5) |
(0,1) |
– |
(0,7) |
Odpisy aktualizujące z tytułu utraty wartości 31 grudnia 2020 |
|
27,4 |
100,9 |
12,1 |
6,9 |
1,1 |
148,4 |
Wartość księgowa netto 31 grudnia 2020 |
|
1.105,6 |
3.338,6 |
3.904,9 |
678,7 |
439,1 |
9.466,9 |
(1) Nakłady inwestycyjne związane były głównie z realizacją budowy instalacji opóźnionego koksowania wraz z infrastrukturą towarzyszącą EFRA (64,3 mln zł), rozbudową sieci stacji (140,5 mln zł), budową nalewaka kolejowego (49,2 mln zł), nabyciem taboru kolejowego (54,3 mln zł), a także zakup części zamiennych (21,7 mln zł).
(2) W tym: nowe umowy leasingu, przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych, utworzone aktywo z tytułu likwidacji, nierozliczone i rozliczone opłaty wstępne (patrz nota 10.1.3.).
(3) W tym spisanie nakładów w związku z zaniechaniem inwestycji na stacjach paliw 0,9 mln zł.
(4) W tym: przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych (patrz nota 10.1.3.).
(5) W tym odpis z tytułu utraty wartości sieci stacji paliw 8,8 mln zł.