10.1.1.1 Rzeczowe aktywa trwałe segmentu produkcji i handlu

Nota | Grunty | Budynki, budowle | Urządzenia techniczne i maszyny | Środki transportu, pozostałe | Rzeczowe aktywa trwałe w toku budowy | Razem | |
Wartość księgowa brutto 1 stycznia 2021 | 1.225,6 | 5.801,6 | 7.100,4 | 1.395,5 | 440,2 | 15.963,3 | |
Nakłady inwestycyjne | – | – | – | 33,7 | 559,5 | 593,2 | |
Z rozliczenia rzeczowych aktywów trwałych w toku budowy | 31,3 | 307,7 | 271,1 | 122,1 | (732,2) | – | |
Koszty finansowania zewnętrznego | – | – | – | – | 2,3 | 2,3 | |
Leasing | 41,7 | 11,1 | – | 106,9 | – | 159,7 | |
Zbycie | (1,9) | (12,9) | (19,6) | (11,3) | (4,7) | (50,4) | |
Spisanie nakładów w związku z zaniechaniem inwestycji | 9.5 | – | – | – | – | (1,5) | (1,5) |
Pozostałe | – | 0,4 | (2,7) | (1,8) | (8,0) | (12,1) | |
Wartość księgowa brutto 31 grudnia 2021 | 1.296,7 | 6.107,9 | 7.349,2 | 1.645,1 | 255,6 | 16.654,5 | |
Skumulowane umorzenie 1 stycznia 2021 | 92,6 | 2.362,1 | 3.183,4 | 709,9 | – | 6.348,0 | |
Amortyzacja | 38,8 | 223,1 | 319,2 | 189,6 | – | 770,7 | |
Leasing | (3,6) | (1,1) | – | (43,9) | – | (48,6) | |
Zbycie | (1,7) | (9,5) | (17,8) | (7,7) | – | (36,7) | |
Pozostałe | – | – | 0,1 | 1,1 | – | 1,2 | |
Skumulowane umorzenie 31 grudnia 2021 | 126,1 | 2.574,6 | 3.484,9 | 849,0 | – | 7.034,6 | |
Odpisy aktualizujące z tytułu utraty wartości 1 stycznia 2021 | 27,4 | 100,9 | 12,1 | 6,9 | 1,1 | 148,4 | |
Utworzenie | 9.4 | 10,9 | 81,0 | 21,5 | – | 17,6 | 131,0 |
Wykorzystanie/Rozwiązanie | – | (1,3) | (1,0) | (0,3) | (0,4) | (3,0) | |
Odpisy aktualizujące z tytułu utraty wartości 31 grudnia 2021 | 38,3 | 180,6 | 32,6 | 6,6 | 18,3 | 276,4 | |
Wartość księgowa netto 31 grudnia 2021 | 1.132,3 | 3.352,7 | 3.831,7 | 789,5 | 237,3 | 9.343,5 |
(1) Nakłady inwestycyjne związane były głównie z rozbudową sieci stacji paliw (190,2 mln zł), nabyciem taboru kolejowego (80,3 mln zł), zakupem katalizatorów (70,7 mln zł,) a także zakup części zamiennych (33,2 mln zł), realizacją projektu Hydrokrakingowej Bloku Olejowego (HBO) (23,4 mln zł), budową nalewaka kolejowego (12,5 mln zł), budową i modernizacją Terminala Paliw (16,8 mln zł, przeprojektowaniem instalacji Clausa (odzysku siarki) (13,8 mln zł) oraz projektem rozbudowy pojemności magazynowych i mocy nalewczych LPG (9,6 mln zł).
(2) W tym: nowe umowy leasingu, przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych, utworzone aktywo z tytułu likwidacji (patrz nota 10.1.3.).
(3) Dotyczy spisania nakładów w związku z zaniechaniem inwestycji na stacjach paliw.
(4) W tym: przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych (patrz nota nocie 10.1.3.).
(5) W tym odpis na aktywa objęte środkami zaradczymi (127,0 mln zł) oraz odpis z tytułu utraty wartości sieci stacji paliw (3,6 mln zł).
(2) W tym: nowe umowy leasingu, przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych, utworzone aktywo z tytułu likwidacji (patrz nota 10.1.3.).
(3) Dotyczy spisania nakładów w związku z zaniechaniem inwestycji na stacjach paliw.
(4) W tym: przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych (patrz nota nocie 10.1.3.).
(5) W tym odpis na aktywa objęte środkami zaradczymi (127,0 mln zł) oraz odpis z tytułu utraty wartości sieci stacji paliw (3,6 mln zł).
Nota | Grunty | Budynki, budowle | Urządzenia techniczne i maszyny | Środki transportu, pozostałe | Rzeczowe aktywa trwałe w toku budowy | Razem | |
Wartość księgowa brutto 1 stycznia 2020 | 1.180,1 | 5.690,2 | 6.982,5 | 1.231,8 | 349,8 | 15.434,4 | |
Nakłady inwestycyjne | – | – | – | 21,7 | 403,6 | 425,3 | |
Z rozliczenia rzeczowych aktywów trwałych w toku budowy | 10,5 | 86,9 | 134,6 | 79,0 | (311,0) | – | |
Koszty finansowania zewnętrznego | – | – | – | – | 6,1 | 6,1 | |
Leasing | 40,2 | 28,4 | – | 80,0 | (0,4) | 148,2 | |
Zbycie | (5,2) | (4,1) | (15,4) | (13,0) | (0,2) | (37,9) | |
Spisanie nakładów w związku z zaniechaniem inwestycji | 9.5 | – | – | – | – | (1,0) | (1,0) |
Pozostałe | – | 0,2 | (1,3) | (4,0) | (6,7) | (11,8) | |
Wartość księgowa brutto 31 grudnia 2020 | 1.225,6 | 5.801,6 | 7.100,4 | 1.395,5 | 440,2 | 15.963,3 | |
Skumulowane umorzenie 1 stycznia 2020 | 55,9 | 2.148,7 | 2.875,0 | 577,3 | – | 5.656,9 | |
Amortyzacja | 37,2 | 215,5 | 321,0 | 179,7 | – | 753,4 | |
Leasing | – | (0,3) | – | (37,8) | – | (38,1) | |
Zbycie | (0,5) | (2,1) | (13,3) | (10,8) | – | (26,7) | |
Pozostałe | – | 0,3 | 0,7 | 1,5 | – | 2,5 | |
Skumulowane umorzenie 31 grudnia 2020 | 92,6 | 2.362,1 | 3.183,4 | 709,9 | – | 6.348,0 | |
Odpisy aktualizujące z tytułu utraty wartości 1 stycznia 2020 | 19,8 | 99,3 | 12,0 | 6,9 | 1,1 | 139,1 | |
Utworzenie | 9.5 | 7,6 | 1,7 | 0,6 | 0,1 | – | 10,0 |
Wykorzystanie/Rozwiązanie | – | (0,1) | (0,5) | (0,1) | – | (0,7) | |
Odpisy aktualizujące z tytułu utraty wartości 31 grudnia 2020 | 27,4 | 100,9 | 12,1 | 6,9 | 1,1 | 148,4 | |
Wartość księgowa netto 31 grudnia 2020 | 1.105,6 | 3.338,6 | 3.904,9 | 678,7 | 439,1 | 9.466,9 |
(1) Nakłady inwestycyjne związane były głównie z realizacją budowy instalacji opóźnionego koksowania wraz z infrastrukturą towarzyszącą EFRA (64,3 mln zł), rozbudową sieci stacji (140,5 mln zł), budową nalewaka kolejowego (49,2 mln zł), nabyciem taboru kolejowego (54,3 mln zł), a także zakup części zamiennych (21,7 mln zł).
(2) W tym: nowe umowy leasingu, przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych, utworzone aktywo z tytułu likwidacji, nierozliczone i rozliczone opłaty wstępne (patrz nota 10.1.3.).
(3) W tym spisanie nakładów w związku z zaniechaniem inwestycji na stacjach paliw 0,9 mln zł.
(4) W tym: przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych (patrz nota 10.1.3.).
(5) W tym odpis z tytułu utraty wartości sieci stacji paliw 8,8 mln zł.
(2) W tym: nowe umowy leasingu, przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych, utworzone aktywo z tytułu likwidacji, nierozliczone i rozliczone opłaty wstępne (patrz nota 10.1.3.).
(3) W tym spisanie nakładów w związku z zaniechaniem inwestycji na stacjach paliw 0,9 mln zł.
(4) W tym: przedterminowe rozwiązanie umowy leasingu, zakończenie umów leasingowych, modyfikacje umów leasingowych (patrz nota 10.1.3.).
(5) W tym odpis z tytułu utraty wartości sieci stacji paliw 8,8 mln zł.