Działalność sponsoringowa

Grupa LOTOS jest jednym z najaktywniejszych sponsorów w Polsce i w regionie. Nareszcie odetchnęliśmy z ulgą, bo po ponad roku sytuacja pandemiczna w 2021 roku pozwoliła na przeprowadzenie praktycznie wszystkich zaplanowanych projektów zarówno tych sportowych jak i kulturalnych czy z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Przy planowaniu naszych działań przyświeca nam jedna, bardzo ważna idea: biznes z ludzką twarzą. Dla Grupy LOTOS pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu to nie tylko pusty slogan ale element strategii, który wdrażamy na co dzień w życiu organizacji. To dla nas misja, w ramach której otaczamy szczególną opieką młodzież i dzieci. W 2021 roku we wszystkich programach społeczno – sportowych wzięło udział blisko 8000 dzieci i młodzieży. Wspieramy nie tylko sport w wykonaniu zawodowym, ale i amatorskim. Zaś angażując się w projekty kulturalne – podstawowym kryterium doboru inicjatyw jest promocja regionu, w którym zlokalizowane są zakłady Grupy LOTOS.

Kinga Fedorowska Dyrektor ds. marketingu

W 2021 roku spółki Grupy Kapitałowej LOTOS zrealizowały:

35

projektów z zakresu sponsoringu sportu

32

projekty z zakresu sponsoringu kultury

22

projekty z zakresu działań społecznych i ekologicznych

O naszej współpracy mogę wypowiadać się w samych superlatywach, bo LOTOS zawsze był dla nas dobrym i pewnym Partnerem. Stabilizacja w sporcie jest bardzo ważna, a LOTOS był z nami zawsze, zarówno w tych pięknych, jak i trudniejszych momentach. Grupa LOTOS jest Generalnym Sponsorem Polskiego Narciarstwa od prawie 20 lat. W trakcie naszej współpracy zbudowaliśmy silne i kompleksowe skoki narciarskie. Warto jednak podkreślić, że LOTOS stoi nie tylko za sukcesami naszych skoczków, ale przede wszystkim za rozwojem całego Związku i za sukcesami naszych reprezentantów również w innych dyscyplinach, tj. narciarstwo alpejskie, snowboard i biegi narciarskie.

Apoloniusz Tajner Polski Związek Narciarski

Z Grupą LOTOS jestem związany już drugą dekadę. To właśnie z jej logo na rajdówkach zdobywałem tytuły Mistrza Polski i Europy. Teraz walczymy wspólnie na arenie mistrzostw świata. Dla LOTOSU to szansa na globalną promocję swojej marki i docieranie dalej ze swoimi produktami. W 2021 roku wygraliśmy razem 3 rajdy, 6-krotnie stawaliśmy na podium. Dało nam to wicemistrzostwo świata! Dzięki zaufaniu Grupy LOTOS możemy kontynuować nasze starty i wspólnie zdobywać kolejne laury. To ambitne zadanie sportowe i biznesowe, które jest możliwe do realizacji tylko z tak stabilnymi i lojalnymi partnerami, jak LOTOS.

Kajetan Kajetanowicz LOTOS Rally team

Do strategicznych projektów Grupy LOTOS zaliczyć można sponsoring: reprezentacji Polski w piłce nożnej (Polski Związek Piłki Nożnej), reprezentacji Polski w skokach i biegach narciarskich (Polski Związek Narciarski), Kajetana Kajetanowicza – kierowcy rajdowego, Huberta Hurkacza - tenisisty, Tour de Pologne, Polskiego Związku Tenisowego, Polskiego Związku Koszykówki i Akademickiego Związku Sportowego, LOTOS Gdynia Aerobaltic Airshow czy Gali Fight Exclusive Night (FEN).

Marka Lotos to nasz wieloletni partner, na którego zawsze możemy liczyć przy okazji Tour de Pologne. Nasz narodowy wyścig to największa coroczna impreza sportowa w naszej części Europy, która może się odbywać właśnie dzięki takim markom, jak Lotos. Wsparcie, wzajemne zaufanie i zrozumienie dla potrzeb, ale także szans, jakie sobie dajemy to wartość, którą trudno przecenić. Grupa Lotos to partner, który doskonale rozumie, jak wielką wartość daje promocja przez sport na najwyższym poziomie. Wspólnie zbudowaliśmy imprezę, która stała się wizytówką Polski na całym świecie i cały czas się rozwijamy.

Czesław Lang Tour de Pologne

Ogromne wsparcie, jakie otrzymuje reprezentacja Polski od Grupy Lotos pozwala skupić się na osiąganiu jak najlepszych wyników sportowych. Razem regularnie awansujemy na największe imprezy piłkarskie na świecie i dostarczamy niezapomnianych emocji wszystkim Polakom. Wierzymy, że nasza piłkarska przygoda będzie trwała kolejne lata, a współpraca przynosiła obopólne korzyści.

Grzegorz Stańczuk Polski Związek Piłki Nożnej

Grupa LOTOS to podmiot świadomy i odpowiedzialny społecznie, który wie jak istotne jest kształtowanie postaw obecnych i przyszłych pokoleń. Realizowane działania sponsoringowe nie tylko wspierają sport kwalifikowany w wymiarze seniorskim, ale także projekty skierowane na rozwój dzieci i młodzieży. Świadomość efektów, które mogą przynieść działania dedykowane najmłodszym adeptom sportu, przyczynia się do pozytywnego postrzegania firmy, jako odpowiedzialnej za rozwój nie tylko polskiego sportu, ale i społeczeństwa.

  • W obszarze sponsoringu kultury Grupa LOTOS oraz spółki zależne kontynuowały współpracę przy projektach istotnych dla dalszego kształtowania i zwiększania wartości marki LOTOS. Zgodnie
    z podstawowymi założeniami działalności sponsoringowej szczególnie wspierane są projekty realizowane na tych terenach, na których zlokalizowane są podmioty Grupy Kapitałowej LOTOS. Zrealizowane w 2021 roku projekty kulturalne są w większości kontynuacją dotychczasowej współpracy sponsorskiej – m.in. LOTOS Jazz Festival – Bielska Zadymka Jazzowa, LOTOS Siesta Festival, Ladies Jazz Festiwal, a także Lato Teatralne w Teatrze Atelier w Sopocie oraz mecenat Opery Bałtyckiej w Gdańsku i Teatru Muzycznego w Gdyni.

Nasza współpraca z Grupą LOTOS rozpoczęła się blisko dwadzieścia lat temu. W 2004 roku podpisaliśmy pierwszą umowę sponsoringową, zgodnie z którą  Grupa stała się naszym Sponsorem Tytularnym. To spowodowało nie tylko zmianę nazwy na: LOTOS Jazz Festival Bielska Zadymka Jazzowa, ale przede wszystkim dynamiczny rozwój imprezy, która w ciągu kilku lat stała się jednym z najważniejszych festiwali jazzowych w Polsce i Europie Środkowej. Dzięki tej współpracy polska publiczność ma stały kontakt z najciekawszymi projektami jazzowymi z całego świata, a zeszłoroczne koncerty dwóch gigantów trąbki – Wyntona Marsalisa i Chrisa Botti są najlepszym tego dowodem. Dziękując za dotychczasową współpracę z nadzieją patrzymy w przyszłość, gdyż w 2023 roku festiwal obchodził będzie podwójny jubileusz: 25 – lecie Bielskiej Zadymki Jazzowej i 20 – lecie współpracy z Grupą LOTOS, jako Sponsorem Tytularnym.

Jerzy Batycki LOTOS Jazz Festival Bielska Zadymka Jazzowa

Teatr Muzyczny w Gdyni współpracuje z Grupą LOTOS od 2019 roku. Grupa LOTOS wspiera Teatr w roli Mecenasa Głównego. Będąc dyrektorem Teatru, jestem dumny i wdzięczny, że dzięki tak dużym i stabilnym partnerom jak Grupa LOTOS, nasz Teatr może stale się rozwijać i z roku na rok prezentować swoim widzom kolejne tytuły. Wierzę, że jako największa scena muzyczna w Polsce, jesteśmy rzetelnym partnerem i wspólnie możemy zrealizować wiele artystycznych przedsięwzięć.

Jerzy Batycki LOTOS Jazz Festival Bielska Zadymka Jazzowa

Nasza współpraca z Grupą LOTOS rozpoczęła się blisko dwadzieścia lat temu. W 2004 roku podpisaliśmy pierwszą umowę sponsoringową, zgodnie z którą  Grupa stała się naszym Sponsorem Tytularnym. To spowodowało nie tylko zmianę nazwy na: LOTOS Jazz Festival Bielska Zadymka Jazzowa, ale przede wszystkim dynamiczny rozwój imprezy, która w ciągu kilku lat stała się jednym z najważniejszych festiwali jazzowych w Polsce i Europie Środkowej. Dzięki tej współpracy polska publiczność ma stały kontakt z najciekawszymi projektami jazzowymi z całego świata, a zeszłoroczne koncerty dwóch gigantów trąbki – Wyntona Marsalisa i Chrisa Botti są najlepszym tego dowodem. Dziękując za dotychczasową współpracę z nadzieją patrzymy w przyszłość, gdyż w 2023 roku festiwal obchodził będzie podwójny jubileusz: 25 – lecie Bielskiej Zadymki Jazzowej i 20 – lecie współpracy z Grupą LOTOS, jako Sponsorem Tytularnym.

Igor Michalski Dyrektor Teatru Muzycznego w Gdyni

W ramach rozwoju tego obszaru w roku 2021 rozpoczęto całoroczną współpracę z Polską Operą Królewską. LOTOS wsparł również Festiwal Polskich Filmów Fabularnych. Objęto także mecenatem najnowszą płytę oraz koncert Leszka Możdzera. Spółka zaangażowała się we współpracę z Lokalną Agencją Turystyczną INTEGRA przy promocji Festiwalu Kół Gospodyń Wiejskich. Grupa LOTOS włączyła się w wydarzenia istotne z perspektywy pielęgnowania dziedzictwa kulturowego i historii w tym: organizację Koncertu Niepodległości Westerplatte i Jarmarku Rzemiosła w Muzeum na Zamku w Malborku.

Grupa Kapitałowa LOTOS traktuje społeczną odpowiedzialność biznesu jako element zarządzania i doskonalenia organizacji. W procesie budowania trwałych i pozytywnych relacji z interesariuszami LOTOS dąży do skutecznego integrowania swojej strategii podejmowanych działań z wyzwaniami społecznymi i środowiskowymi.

W obszarze działań społecznych w Grupie Kapitałowej LOTOS prowadzone są współpracę w kluczowych obszarach:

  • poprawy jakości życia (zdrowie, edukacja, dobrobyt) – Program społeczno-edukacyjny „Mistrzowie w drodze” to wieloaspektowy program, którego celem jest edukacja
    i zaangażowanie młodych kierowców w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach. Program realizowany jest od 2020 r. Dodatkowo w zakresie bezpieczeństwa na drogach w 2021 roku Grupa LOTOS rozpoczęła realizację nowego programu „LOTOS – Akademia Bezpieczeństwa”, skierowanego do dzieci i młodzieży szkolnej z Pomorza,
  • dbałości o środowisko naturalne (ekologia i ochrona środowiska) – Program „Kierunek Bałtyk”, który realizowany jest od 2009 roku wspólnie z partnerami: Fundacją Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego oraz Stacją Morską UG w Helu. W ramach Programu realizowane są działania na rzecz ochrony środowiska i edukacji ekologicznej,
  • rozwoju innowacji – Program E(x)plory – ogólnopolska inicjatywa wspierająca młodych
    i zdolnych naukowców w realizacji innowacyjnych projektów naukowych. Projekt posiada pozytywną opinię obszaru innowacji Grupy LOTOS.

Ponadto w obszarze działań społecznych istotne jest też:

  • inicjowanie działań skierowanych do pracowników –  np. współpraca z TKKF LOTOS,
  • podejmowanie nowych wyzwań istotnych dla firmy i najbliższego otoczenia.

Rok 2021 to kolejny trudny rok dla kultury. Pierwsze miesiące to następne fale pandemii i po raz kolejny przeniesienie działalności do Internetu, ale też zmierzenie się z oczekiwaniami publiczności, nieco znużonej już uczestnictwem w kulturze online. Jesień i schyłek roku to natomiast z jednej strony radość ze spotkań z teatrem na żywo, z drugiej zmierzenie się z potrzebami i oczekiwaniami widza względem popandemicznego świata, także tego kulturalnego. Sprostanie tym potrzebom, a zarazem zapewnienie najwyższego poziomu proponowanych wydarzeń artystycznych to również ogromne wyzwanie finansowe, któremu Opera Bałtycka nie byłaby w stanie sprostać bez wsparcia Grupy Lotos.

Romuald Pokojski Dyrektor Opery Bałtyckiej w Gdańsku

Wyniki wyszukiwania