Skuteczność podejmowanych działań szkoleniowo-rozwojowych osiągana jest poprzez systematyzujące je podejście procesowe. Rozpoczynająca proces identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych poprzedza planowanie szkoleń. Realizacje działań szkoleniowo-rozwojowych każdorazowo kończy ocena efektywności szkoleń oparta na modelu Kirkpatrick’a.
- Akademia LOTOS i realizowane w jej ramach: Kalendarz Szkoleń rozwijający uniwersalne kompetencje miękkie i informatyczne (pakiet MsOffice) oraz programy rozwojowe dedykowane konkretnym grupom docelowym, stanowiące odpowiedź na zidentyfikowane, aktualne wyzwania biznesowe,
- Szkolenia zamknięte adresowane do pracowników GK LOTOS, agregujące wspólne potrzeby szkoleniowo-rozwojowe, w tym kursy i egzaminy związane ze zdobyciem uprawnień wymaganych prawem (szczególnie obszar produkcji),
- Szkolenia otwarte odpowiadające na specyficzne, indywidualne potrzeby szkoleniowo-rozwojowe poszczególnych pracowników,
- Dofinansowanie studiów,
- Dofinansowanie rozwoju kompetencji językowych. Zasady rozwoju kompetencji pracowników GL reguluje procedura: 62.01.00.00 Szkolenia i rozwój pracowników oraz dyrektywa DY/131/21/DN w sprawie zapewnienia funkcjonowania jednolitych zasad postępowania w zakresie szkolenia i rozwoju zawodowego pracowników Grupy Kapitałowej LOTOS.